Консультації з пошуку літератури та академічної доброчесності

  • Консультації з пошуку літератури та академічної доброчесності

    Вже близько 1,5 року в нашій бібліотеці діє послуга “Консультації з пошуку літератури та академічної доброчесності”. За цей період ми надали 26 консультацій (індивідуальних та для груп).

    Зокрема, у період осінь-зима 2022-2023 рр. у нас відбулося кілька консультацій для груп студентів:

    • культорологів 2-го курсу (Гуманітарний факультет; викладачка  Христина Рутар);
    • психологів (Факультет наук про здоров’я; викладачка Анастасія Широка);
    • богословів-магістрів (Філософсько-богословський факультет; викладачка Орися Біла);
    • істориків 1-го курсу (Гуманітарний факультет; викладачка Марта Тимошенко);
    • богословів 3-го курсу (Філософсько-богословський факультет; викладачі Катерина Білецька та Юрій Мартинюк);
    • магістрантів та керівників освітніх програм Бізнес-школи УКУ (Факультет суспільних наук; викладачка Олександра Ляшенко).

    Під час цих консультацій ми звертали увагу на спільні для різних освітніх програм можливості доступу до наукової інформації через бібліотеку, зокрема:

    • додаткові пошукові можливості електронного каталогу (пошук за локаціями, за LC-шифрами і т.д.);
    • використання для пошуку найактуальніших видань (зокрема, статей) наукометричні бази даних Web of Science та Scopus (деталі і умови користування на сайті);
    • пошук повних текстів видань у спеціалізованих базах даних (наприклад, електронних ресурсах від American Psychological Association, Global Digital Theological Library, HeinOnline Core Package чи на платформі Research4Life);
    • замовлення скану статті чи розділу книги з закордонних бібліотек через гугл-форму (послуга “RapidILL (міжнародний міжбібліотечний абонемент)”).

    Також під час консультацій ми піднімали різні важливі питання академічної доброчесності та її промоції бібліотекою. Розповідали про:

    • ключові поняття та принципи академічної доброчесності;
    • дотримання академічної доброчесності;
    • порушення академічної доброчесності;
    • різновиди плагіату;
    • промоцію академічної доброчесності від Бібліотеки УКУ (рубрика на сайті, Youtube бібліотеки з записами подій).

    Як доказ доброї співпраці ми отримали такі відгуки від викладачів:

    • 5 Квітня
  • Христина Рутар, викладачка кафедри культурології (Гуманітарний факультет):

    “Я вже вдруге запрошую колег для зустрічі зі студент (к)ами культурології УКУ у межах дослідницької семінару для ІІ курсу і колеги ласкаво відгукуються та діляться інструментами пошуку потрібних джерел та літератури.
    Вважаю, таку практику справді корисною для студентства. Здавалося б, очевидне для них відкривається по-новому та розкривається багатство системи бібліотеки.
    Що важливо: кожен й кожна може за потреби продовжити співпрацю в індивідуальному консультуванні. Такі опції показують відкритість наших бібліотекарок, від чого дуже користають студент (к) и та їхній науковий поступ.”

  • Марта Тимошенко, PhD, доцентка кафедри історії (Гуманітарний факультет):

    “Вважаю надану Бібліотекою УКУ консультацію стосовно пошуку академ. літератури корисною не лише для студентів, які тільки починають писати свої наукові роботи чи есе, але й для досвідчених науковців.
    Така інформація багато чого структурує, навіть коли здається, що все відомо та зрозуміло. Я, наприклад, відкрила особисто для себе, що при знаходженні потрібної позиції система за допомогою однієї кнопки генерує вже готову бібліографічну позицію для цитування у різних міжнародних форматах, а це надзвичайно корисна функція, що економить час.
    Кожна пошукова система це ціла віртуальна книгозбірня, яка може налічувати декілька сотень тисяч позицій. Кожен такий цифровий компендіум має свої нюанси та алгоритми. Знаючи, як вірно задати системі запит і як потім швидко відфільтрувати нам потрібне з-поміж океану позицій, можна швидко відшукати та зібрати фахову бібліографію, не боятися великого потоку літератури тощо. Наші провідні бібліотекарки вчать цим практичним навичкам тож однозначно рекомендую відвідати таку консультацію.

    Щодо академічної доброчесності:
    Школа, на жаль, не завжди вчить таким речам. Студенти приходять в університет, не розуміючи, що таке плагіат, або ж вдаються до нього несвідомо. “Рух” проти не стільки списування, скільки поцуплення чужого доробку, вкрай потрібен. Чітке усвідомлення того, що це академічний злочин, за який є відповідне покарання, формує відчуття відповідальності за кожне написане слово.
    Ми, викладачі, часто жартуємо, що вікіпедія це не джерело)) але ж навіть, якщо інформація почерпнута звідти, на неї також слід покликатися (якщо ми, звісно, довіряємо і перевірили те, що написав автор вікі-статті). Вміти критично оцінити чужий і свій текст вимоглива, але найважливіша академічна навичка, як на мене.

    Рекомендую відвідати розмову про доброчесність, де наші фахівці не лише розкажуть про це явище, а й ознайомлять з вкрай корисною літературою та кого з українських експертів варто послухати, аби здобути цінні поради на цю тему. ”

  • Олександра Ляшенко, докторка економічних наук, професорка та в.о. зав. кафедри управління та організаційного розвитку (Факультет суспільних наук, Бізнес-школа УКУ)

    “Коли впритул зустрічаєшся з будь-якими викликами (а написання кваліфікаційної роботи це завжди виклик, як для тих, хто пише роботу, так і для тих хто керує процесом написання), завжди починаєш шукати підтримки. Звісно, перед усе в академічній частині написання роботи потрібна допомога з пошуком джерел, консультацією щодо коректного оформлення посилань і кордонів академічної доброчесності.

    Консультація-вебінар від чудового дуету п. Іванни Папи та Ірини Підгородецької були дуже помічними. По-перше, це була дуже концентрована інформація про ті можливості, які доступні саме у Бібліотеці УКУ (хоча мова йшла і про ширші нагоди), по-друге, був розкритий весь арсенал додаткових пошукових можливостей, а ще точно порадимо скористатися можливістю проведення такого вебінару тим, хто, на жаль, фізично найближчим часом не може завітати до бібліотеки. Втім, це важливо всім, хто розуміє, що Бібліотека УКУ це не лише паперові версії, але і своєрідний “портал” до найрізноманітніших бібліотечних інструментів та численних електронних ресурсів. І, звісно, попри високу культуру доброчесності, притаманну УКУ, нагадування про те, чому академічна доброчесність є важливою складовою освітнього процесу і написання студентських робіт ніколи не буває зайвим. Впевнена, що саме ось така співпраця неабияк сприяє справжньому удосконаленню якості освіти.”

  • Катерина Білецька, викладачка кафедри богослов’я УКУ
    “Ми живемо в епоху тотальних змін. Донедавна мало хто уявляв собі навчальний процес у дистанційному форматі. Сьогодні такий спосіб проведення навчальних чи наукових заходів вже ні в кого не викликає здивування. Також подиву більше не спричиняє і той факт, що здобувачі освіти чи науковці можуть користатися бібліотечними ресурсами, навіть перебуваючи фізично поза стінами читальні. Завдяки доступу до електронних баз даних студенти та викладачі мають можливість не лише користуватися академічною літературою з різних куточків світу, а й ознайомитися із найновішими публікаціями у сферах їхнього дослідження.

    Бібліотека УКУ нині не тільки надає доступ до цілого ряду цифрових ресурсів, але й пропонує консультації з користування цими базами даних. Нещодавно ми з кількома студентами Філософсько-богословського факультету мали нагоду скористатися цією бібліотечною послугою. Попри те, що більшість слухачів вже мали досвід пошуку літератури, вдаючись до різних цифрових ресурсів, консультація була напрочуд цікавою та корисною. Більшість інформації, котра прозвучала в контексті цієї зустрічі, була пристосована саме до потреб студентів-богословів. Гадаю, впродовж консультації кожен слухач міг почути щось нове для себе. Для мене особисто стала відкриттям інформація стосовно можливості отримання електронних копій теологічних видань з бібліотек різних європейських країн (ВЕTH-замовлення). Дуже дякую за справді фахову консультацію та персональний підхід!”

Переглянути ще